200000 kr

Pressmeddelande: Liljas Arena i ytterligare fyra år!

Nybro Vikings IF och Liljas Personbilar AB har kommit överens om en förlängning av avtalet gällande namnrättigheten Liljas Arena.

Samarbetet med Liljas Personbilar AB är mycket viktigt för Nybro Vikings. Liljas var ett fundament i den nystart som genomfördes 2016 då de förvärvade namnrättigheterna. Det mångåriga samarbetet som följt därefter är något föreningen värnar mycket om. Vi vet att det är ömsesidigt mellan både parter.

Därför är det glädjande att Nybro Vikings idag kan presentera en fortsättning av samarbetet. Liljas Personbilar AB har förlängt sitt avtal som huvudpartner vilket innebär att man kommer fortsätta äga namnrättigheterna under de kommande fyra åren.

– Liljas är oerhört viktiga för Nybro Vikings och vi är väldigt glada över att kunnat enas om ett nytt avtal. Liljas har varit en stor bidragande faktor till att vi är där vi är idag. Vi har haft ett stort stöd från Liljas genom pandemin och det fortsätter alltså även nu efter. Det nya avtalet ökar i omfattning vilket är en härlig signal från Liljas och ett styrkebesked för hela föreningen, säger Kim Ahlqvist, styrelseordförande i Nybro Vikings.

Liljas Personbilar AB har varit huvudpartner till Nybro Vikings sedan 2016 och ser ett stort värde i samarbetet.

– Liljas och Nybro Vikings har många gemensamma intressen där det tydligaste är en stor satsning på Nybro, som innefattar både det idrottsliga och det samhällsnyttiga. Ett fortsatt samarbete kändes som en självklarhet för oss, säger Anna Wansland, koncernchef på Liljas Personbilar AB.

Det nya avtalet sträcker sig fram till och med sommaren 2026 och en nyhet är att Liljas numera också äger namnet på en av logerna på Arenahyllan.