200000 kr

Vikingsshoppen i Liljas Arena håller öppen vardagar 09.00 - 15.00! Vid annan önskad tid för att handla i shoppen kontakta Nybro Vikings kansli, tel 0481 - 140 71. Passa på att köpa julklapparna hos Nybro Vikings! Varmt Välkomna!
Årsmöte 2022 – Här följer en sammanfattning!

Det var ett 60-tal föreningsmedlemmar som samlades under onsdagskvällen i Liljas Arena för Nybro Vikings IFs årsmöte. Nedan följer en sammanfattning!

Äntligen kunde Nybro Vikings IF genomföra ett årsmöte utan restriktioner. Årsmötet 2022 hölls på Arenahyllan i Liljas Arena och kvällen började med att Styrelseordförande Kim Ahlqvist hälsade alla varmt välkomna till årsmötet och informerade om det gångna verksamhetsåret 2021/2022. Därefter presenterades en kontraktsförlängning i form av Janne Väyrynen som också var på plats för att besvara frågor.

Årsmötet öppnades och Nils-Erik ”Pigge” Gustafsson valdes till årsmötesordförande och till hans hjälp som sekreterare valdes Rasmus Aro. Sedvanliga årsmötesförhandlingar avklarades och föreningen visade ett resultat om 852 399 kronor vilket betyder att föreningen har ett eget kapital om 2 876 495 kronor. Nybro Vikings omsättning under verksamhetsåret var 16 810 608 kronor. Årsmötet röstade också för en medlems förslag att höja medlemsavgifterna, från säsongen 2023/2024 gäller vuxen (350kr), ungdom 0-19 år (200kr) och familj (800kr).

Valberedningens förslag till styrelse röstades igenom. Till ordförande valdes Kim Ahlqvist (omval). Till styrelseledamöter valdes Kerny Johansson (omval), Märit Truuts (omval), Johan Gunnarsson (omval), Hannah Lundberg (omval), Pär Knutsson (omval), Roland Johansson (omval), Carl-Oscar Carlsson (omval) och John Harmander (nyval). Till valberedning valdes Peter Aro, Claes Borgh och Per-Erik Åberg, samtliga omval. Joachim Nilsson från Revisionsbyrån Deloitte omvaldes som revisor.

Ett hederspris delades ut under kvällen, Inge Adolfssons Hederspris som instiftades av Glenn Adolfsson att dela ut till den medlem som utfört en extraordinär insats för föreningen gick till Märit Truuts för sitt stora engagemang i Nybro Vikings. Årsmötet avslutades med en del frågor från medlemmarna till föreningens ledning samt avtackning av Tobias Svanström för sitt engagemang i styrelsen.

När årsmötet var avslutat stod det ytterligare ett par punkter på programmet. Klubbchef Rasmus Aro gick igenom lagbygget inför kommande säsong och svarade på frågor kring detta. Ungdoms- och junioransvarig Niklas Gottschlich berättade om säsongen och framtid. Till sist berättade Marknadschefen Pontus Skruvik Nilsson om arbetet med föreningens partners.

Nybro Vikings vill rikta ett Stort Tack till alla medlemmar och Tillsammans är vi starka!