Senaste tweet

Pressmeddelande: Nybro Vikings förlänger med Andreas Holfelt

Nybro Vikings har gjort klart med Andreas Holfelt som huvudtränare för klubben ytterligare en säsong. Nybro Vikings är en förening som ser till helheten. Vi vill ha ordning och reda i ekonomin och vi vill betala våra fakturor i tid samt ha en vältrimmad och kompetent organisation. Föreningen vill vara en aktör i Nybro även utanför isen.

Det viktigaste är självklart den sportsliga verksamheten från Tre Kronors Hockeyskola till A-laget. Vi har en bred verksamhet i klubben och Liljas Arena är den största mötesplatsen i Nybro Kommun. Vi har ett starkt varumärke som är väl känt i landet.

Ett bra representationslag är då viktigt. Denna säsong har det gått bättre och vi spelar nu i Allettan med möjligheter att få spela kvalmatcher under mars. Vårt mål på kort sikt är att enligt vår plan bli ett stabilt topplag i division 1.

I denna plan ingår att så snabbt som möjligt göra klart med tränare inför nästa säsong. En enig styrelse och en enig sportgrupp har förordat Andreas Holfelt och vi är glada i föreningen att vi nu har en tränare klar. Vi tror det är bra när vi nu tar kontakt med gamla och tilltänkta nya spelare att tränarfrågan är löst.

För Nybro Vikings IF

Krister Engdahl