En kväll för Barncancerfonden

Hockeymatcher i all ära men det finns också matcher som är viktigare. Till exempel de matcher som ca 300st barn måste gå igenom varje år i Sverige. Matchen mot cancer.

Nybro Vikings IF, i samarbete med Team Rynkeby – God Morgon, har en målsättning om att dra in 50 000 kr till Barncancerfonden i samband med Nybro Vikings IFs hemmamatch mot HC Dalen onsdag den 13 februari. Matchen kommer att vara vårsäsongens match med fri entré för samtliga åskådare och via in försäljning till företag och privatpersoner som betalar X kr / åskådare som kommer till matchen hoppas Nybro Vikings IF på att dra in så mycket som det bara går.

– Detta är en idé som vi har haft ett tag i föreningen och som vi nu kommer att genomföra i samarbete med Team Rynkeby – God Morgon. Föreningen vill gå i bräschen i Nybro Kommun för att ta ett samhällsansvar och då tycker vi att detta är ett bra sätt att genomföra en aktivitet på. Vi hoppas på att många företag och privatpersoner hjälper oss med insamlingen och att även så många som möjligt kommer på matchen som har fri entré, ju fler åskådare desto mer pengar till Barncancerfonden helt enkelt. Med ett gemensamt krafttag tror jag absolut att vi kan nå vår målsättning på 50 000 kr till Barncancerfonden, säger Nybro Vikings IFs Klubbchef Rasmus Aro.

– Vi är oerhört glada över detta samarbete och hoppas att företag och publik sluter upp i denna viktiga sak så att vi når vårt mål att samla in minst 50 000 kr till Barncancerfonden i samband med denna match! Vi hoppas på vinst mot HC Dalen och så småningom hoppas vi att vinna matchen mot cancern. 100% av insamlade pengar går direkt till forskning mot cancer, säger Team Rynkeby – God Morgon representant Tommy Valtersson.

Hur kan ett företag eller en privatperson vara med och bidra?

För en privatperson finns möjlighet att lägga 10 öre, 25 öre, 50 öre och 100 öre per åskådare som kommer till evenemanget. Räkneexempel: 25 öre x 2 000 åskådare = 500 kr

För ett företag finns möjlighet att lägga allt från 1 kr och uppåt per åskådare som kommer till evenemanget. Räkneexempel: 3 kr x 2000 åskådare = 6 000 kr

Anmäl ditt bidrag enkelt genom att Klicka här!

Nybro Vikings IF riktar ett Stort Tack till alla som bidrar till insamlingen!