Senaste tweet

Årsmöte 2018 – Sammanfattning

Det var ett sjuttiotal föreningsmedlemmar som samlades under tisdagskvällen på Arenahyllan i Liljas Arena för Nybro Vikings IFs årsmöte. Nedan följer en sammanfattning.

Styrelseordförande Krister Engdahl och Klubbchefen Rasmus Aro hälsade alla varmt välkomna till årsmötet och informerade om det gånga verksamhetsåret 2017/18. Årsmötet öppnades och ”Pigge” Gustafsson valdes till årsmötesordförande och till hans hjälp som sekreterare valdes Henric Gustavsson. Sedvanliga årsmötesförhandlingar avklarades och föreningen visade ett resultat om 1 816 252 kronor vilket betyder att föreningen har ett eget kapital om 187 444 kronor. Valberedningens förslag till styrelse röstades igenom. Till ordförande valdes Krister Engdahl (omval). Till styrelseledamöter valdes Susanne Lundberg (omval), Märit Truuts (omval), Per Wallin (omval), Anders Westring (omval) och Daniel Holm (omval). Till nya styrelseledamöter valdes Roland Johansson, Carl-Oscar Carlsson och Leif Olson. Kim Ahlqvist, Lars-Gunnar Hellström, Oscar Pettersson och Henric Gustavsson tackades av från den gamla styrelsen. Till omval i valberedningen valdes Stig Davidson och Björn Mellström och Kim Ahlqvist valdes in som nyval. Markus Lund tackade för sig i valberedningen. Det delades ut två hederspriser under kvällen. Harry Granbergs hederspris mottogs av domaransvarige Thomas Sandell som tilldelades priset för en stor idrottsprestation. Inge Adolfssons hederpris tilldelades Familjen Elgström som genom många, många år bidragit med väldigt mycket till föreningen och är en stor ideell kraft.

När årsmötet avslutades stod det ytterligare tre punkter på programmet. Sportchefen Per Wallin och Huvudtränare Sami Lehtinen gick igenom lagbygget inför kommande säsong och svarade på frågor kring detta. Nästa punkt på schemat handlade om föreningens ungdom- och juniorverksamhet där ungdomsansvarige Märit Truuts berättade om detta. Till sist var det dags för den speciellt inbjudne gästen Pontus Petterström att berätta om sin resa som hockeyspelare och Pontus svarade också på frågor kring detta.