Senaste tweet

• @NybroVikings RT @VikingSupport: Grundserien är färdigspelad och vi spelar i allettan efter jul! Hockeyintresset i Nybro har ökat. Vi toppar publikligan…
Årsmöte 2017 – Sammanfattning

Det var ett femtiotal föreningsmedlemmar som samlades under tisdagskvällen på Arenahyllan i Liljas Arena för Nybro Vikings IFs årsmöte. Nedan följer en sammanfattning.

Styrelseordförande Krister Engdahl hälsade alla varmt välkomna till årsmötet och informerade om det gånga verksamhetsåret 2016/17. Årsmötet öppnades och ”Pigge” Gustafsson valdes till årsmötesordförande och till hans hjälp som sekreterare valdes Gunnel Hübinette. Sedvanliga årsmötesförhandlingar avklarades och föreningen visade ett resultat om 534 582 kronor. Valberedningens förslag till styrelse röstades igenom. Till ordförande valdes Krister Engdahl (omval) och till vice ordförande valdes Henric Gustavsson (nyval/omval). Till styrelseledamöter valdes Susanne Lundberg, Märit Truuts, Per Wallin och Lars-Gunnar Hellström till omval. Till nya styrelseledamöter valdes Kim Ahlqvist, Oscar Pettersson, Anders Westring och Daniel Holm. Markus Lund, Gunnel Hübinette och Rasmus Aro tackades av från den gamla styrelsen. Till omval i valberedningen valdes Stig Davidson och Björn Mellström och Markus Lund valdes in som nyval. Oscar Pettersson tackade för sig i valberedningen. Det delades ut två hederspriser under kvällen. Sven Ahlstrands hederspris mottogs av juniorspelaren Melker Bergman som tilldelades priset för sina extraordinära insatser under säsongen. Inge Adolfssons hederpris tilldelades Glenn Adolfsson som genom många, många år bidragit med väldigt mycket till föreningen och är en stor ideell kraft. Även två priser från ordförande Krister Engdahl och styrelsen tilldelades Johan Hermansson och Jan-Åke Karlsson som genom många år bidragit med väldigt mycket.

När årsmötet avslutades stod det ytterligare tre punkter på programmet. Ordförande Krister Engdahl och Klubbchef Rasmus Aro bjöd in till diskussion kring föreningens framtid och mål. Frågor som hanterades var bl.a. hur Nybro Vikings IF ökar sina intäkter, hur Nybro Vikings IF ökar upplevelsen kring hemmamatcher och hur vi ökar intresset kring föreningen. Det kom fram många bra åsikter som styrelse och personal kan ta med sig i arbetet för att utveckla hela föreningen.

Per Wallin från sportgruppen tillsammans med tränarduon Andreas Holfelt och Jerker Jonsson tog sedan över och berättade hur man har tänkt med lagbygget inför nästa säsong och en del om hur processen kring ett lagbygge går till. Huvudtränare Andreas Holfelt släppte också att backen Linus Olsson har förlängt kontraktet samt att fler spelare är på väg in i laget.

Till sist informerade också Märit Truuts och Henric Gustavsson om det kommande stora evenemanget i Liljas Arena som Nybro Vikings IF står som värd för, nämligen kvalspel till TV-Pucken.